Tecken eller önsketänk?

3 veckor till BF idag och jag tycker det känns som något är på gång redan nu. Idag har jag känt stort tryck neråt så jag har svårt att gå och i flera dagar har jag haft kraftiga förvärkar. Jag hoppas ju såklart att detta betyder att jag inte ska gå hela vägen till slutet av oktober för egentligen är ju Pyret färdigbakad nu. Och så är jag ju kanske beräknad en vecka tidigare också, som bekant, och kanske faktiskt 38+0 imorgon. Helt ok tid att föda då ju. 😉

Jag vet att man kan gå och må såhär väldigt länge innan förlossningen men att leta tecken är ju så kul och dessutom är det verkligen en stor skillnad i hur jag mår nu jämfört med för ett par dagar sedan. Något är definitivt annorlunda.

Det är både spännande och nervöst att gå omkring och bara vänta på att allt ska sätta igång. Tänk om man visste exakt när och hur och inte behövde vara på helspänn så ofta. För det orkar man ju inte i flera veckor. Jag minns att förra förlossningen var jag jättetrött precis innan vattnet gick men att jag fick en sådan adrenalinkick när det väl satte igång att jag fick massa energi från nästan ingenstans och glömde bort hur matt jag var.

Hoppas det snart är dags!

1 tanke på “Tecken eller önsketänk?

Lämna en kommentar